czwartek, 31 lipca 2014

Bieganie

Hej dzisiejszy temat do bieganie , właśnie odkryłam moją nową pasje i chcę się z nią z wami podzielić. Już od miesiąca regularnie biegam ( Może po za koloniami gdzie był zakaz wychodzenia z hotelu bez opiekuna , co prawda trochę głupi ten zakaz no ale cóż.) Zaczęłam biegać z 3 powodów.
1. Chciałam schudnąć. Na koloniach uświadomiłam sobie że głodzenie się to nie jest najlepszy sposób na odchudzanie więc znalazłam inny i powiem szczerze że działa dużo schudłam.
2.Dostałam się do klasy sportowej. Ćwiczę po prostu kondycję bo w klasie sportowej będziemy dużo biegać i po prostu nie chcę żeby to wyglądało w ten sposób że po 2 krążeniach będę zmęczona więc codziennie biegam po 15 minut.
3.Odkryłam że to sprawia mi przyjemność. Odkąd zaczęłam biegać moje życie się zmieniło stałam się bardziej szczęśliwa , może to też dlatego że w ten sposób rozładowuje swoje emocje i mam wtedy czas na różne przemyślenia. A teraz wam opowiem jak i co.
                                                           Jak trzeba zacząć ?
To bardzo proste najpierw się przez 3-5 minut rozciągaj , później dla zaczynających biegać radziła bym biegać przez 10 - 15, oczywiście jak ktoś ma więcej siły i chęci może dłużej to już od ciebie zależy. Najlepiej jak byście biegali 3-4 razy w tygodniu ( ja biegam codziennie wieczorem po 15-20 minut to mi starcza )
                                                                 Jaki trzeba mieć strój ?
Moim zdaniem każdy powinien się ubrać tak jak chcę i jest mu wygodnie, oczywiście to nie ma być spódnica albo sukienka, krótkie albo długie spodnie to zależy od pogody, i koszulka z długim albo krótkim rękawem. Oczywiście do tego wygodne buty np. Adidasy albo trampki.
 
Dla czego warto biegać ?
Pewnie zastanawiacie po co o tym pisze więc wyjaśnię wam dlaczego warto biegać,

1.To tani sport- By zacząć biegać nie potrzebujesz rakiety za kilkaset złotych, ani kortu. Zakładasz buty, koszulkę i spodenki i ruszasz na trasę. Nie musisz regularnie wymieniać psujących się części.

2.Możesz poczuć się wojownikiem- to dzieje się przy bieganiu szybkim, służącym przełamywaniu własnych słabości. Przyspieszając, męcząc się, poprawiając własne życiówki,  możesz wyładować się poprzez bieganie.

3.Pomaga rozwiązać problemy- Często mówi się, że niema żadnego innego sportu, który tak świetnie działał by mentalnie. Jeżeli biegniesz długo i wolno, twój trening może mieć formę medytacji.

4.Mniejsze ryzyko zachorowania- Z najnowszych badań wynika, że bieganie, nie dość, że czyni cię bardziej wydolnym oraz szczęśliwym, to jeszcze na dodatek zmniejsza ryzyko nabawienia się pewnych chorób. Bieganie obniża poziom cholesterolu, do tego świetnie działa na otyłość, obniża ryzyko doznania wylewu, zapadnięcia na Alzhaimera  i raka.

5.Kontakt z naturą- bieganie to nie siłownia, gdzie kisisz się w zamkniętym pomieszczeniu. To nie tenis ziemny gdzie jesteś skazany na przemieszczanie się po ograniczonym korcie. Biegać możesz gdzie chcesz, na zewnątrz- po mieście, po lesie, po parku, po górach. Do tego sam jesteś przewodnikiem, umiejętnie dobierając odpowiednią trasę.

Wiecie co jest nawet takie twierdzenie" Że jeśli biegniesz wolno 21 kilometrów i w tym czasie nie udało ci się rozwiązać problemu, to jest on nie rozwiązalny."
a więc mam nadzieje że tym postem zachęciłam was do biegania i miło spędzicie wakacje, dobranoc i miłych snów, piszcie w komentarzach o czym ma być kolejny post :) .

Brak komentarzy: